Де можна продавати швейні вироби ручної роботи

За рахунок впровадження інновацій, не так давно стало можливим оснащення багатьох видів промислового швейного обладнання безшумними та енергоефективними сервомоторами, що дозволило, не порушуючи комфорту оточуючих, експлуатувати таку професійну техніку для шиття навіть у багатоквартирних будинках. У зв'язку з цим багато домашніх кравців перейшли з побутових, на куди більш ефективніші промислові швейні машини. Вочевидь цей факт, а також природна креативність українців є поясненням того, що останні п'ять років Україна регулярно входить до першої десятки країн світу з найшвидше зростаючим ринком хенд-мейд продукції. Вражає і динаміка зростання – щорічне збільшення обсягів продажу оцінюється у 31.7%. При цьому споживання українських товарів ручної роботи зростає як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках.
Багато в чому це пов'язано з тим, що акценти в хенд-мейді поступово зміщуються від чисто декоративної в практичну площину. Все більше таких виробів застосовується у повсякденному житті, як більш ексклюзивна заміна товарам масового виробництва. Нині найпопулярнішою хендмейд-продукцією є одяг, сумки, дитячі товари, прикраси, аксесуари та предмети інтер'єру.
Змінюються й правила гри. Якщо раніше цільову аудиторію виробів ручної роботи шукали на різних ярмарках, фестивалях, виставках чи просто серед своїх знайомих, то сьогодні хенд-мейд став затребуваною нішею електронної комерції та розвивається, використовуючи всі можливості сучасних інтернет-технологій. Зараз практично кожен може монетизувати свої кравецькі навички та таланти, запустивши успішний бізнес, не виходячи з майстерні. Давайте розберемося, що це за торговельні майданчики, де хенд-мейд розхоплюють як гарячі пиріжки.
Etsy.
Найпопулярніший у світі маркетплейс ексклюзивних товарів та виробів ручної роботи, з величезною активною аудиторією в 60 мільйонів клієнтів. На майданчику також можна зустріти багато виробів, які не зовсім відносяться до формату ручної роботи, але при цьому мають деяку частку креативу. Сюди, наприклад, можна зарахувати фабричні текстильні вироби декоровані вишивкою та бісером. Попри чималу конкуренцію, продавці з України ділять разом із Німеччиною третє та четверте місця з продажу товарів на даній платформі, поступаючись лише Великобританії та Франції. Цей факт ще раз чудово демонструє потенціал українського хенд-мейду. Що стосується "грошових питань" – перші 40 товарів можна додати на майданчик абсолютно безкоштовно, а за кожний наступний товар потрібно буде доплатити 50 центів. Комісія від продажу складає 5%.
eBay.
Найбільший у світі інтернет-аукціон, на якому представлено понад мільярд різних товарів, включаючи хенд-мейд вироби. Аудиторія активних покупців сервісу оцінюється у 180 мільйонів клієнтів з усього світу, а річний обсяг продажів становить неймовірні 88 мільярдів доларів! Аукціон дозволяє безкоштовно розміщувати 50 товарних оголошень на місяць. Для початку роботи цього більш ніж достатньо. При публікації лотів понад ліміт, за кожен доведеться викласти 35 центів. Досвідчені продавці згодом відкривають на майданчику магазини, де оплата тарифікується за весь пакет послуг. Для магазинів eBay пропонує п'ять тарифних планів: "Початковий" – 5-8 доларів на місяць, "Основний" – 22-28 доларів на місяць, "Преміум" – 60-75 доларів на місяць, "Якірний" – 300-350 доларів на місяць місяць та "Підприємство" – 3 тисячі доларів на рік. Чим дорожчий план, тим більше безкоштовних публікацій та різних переваг він включає. Окрім плати за виставлення продукції, eBay ще бере комісію з кожного проданого лоту. Розмір цієї комісії, у переважній більшості випадків, становить 10% вартості товару. Проте, вона не може перевищувати 750 доларів на місяць.
Crafta (Shafa).
Один із найбільших українських майданчиків для продажу авторських виробів ручної роботи та предметів колекціонування, з більш ніж двома мільйонами відвідувачів на місяць. Найбільший попит на майданчику мають утилітарні, але, при цьому, оригінальні речі – сумки, гаманці, прикраси, дитячі іграшки, одяг та взуття, а також декор для дому. У контексті тренду на природні матеріали, більш ніж половина представлених виробів створені з натуральної шкіри або дерева. Для продажу своїх товарів на Crafta будь-який майстер може створити аккаунт-магазин та безкоштовно додати необмежену кількість виробів. Комісія від продажу складає 10%.
Facebook та Instagram.
На даний момент не надають повноцінних можливостей для електронної комерції з оформленням замовлення через кошик та прийомом онлайн платежів, проте це не скасовує того факту, що багато хенд-мейд майстрів успішно використовують дані майданчики як вітрину для своєї продукції та комунікації з потенційними клієнтами, яких тут безперечно чимало. Для обох соцмереж доступна можливість створення бізнес-сторінок, які дозволяють абсолютно безкоштовно і без обмежень завантажити фото виробів в якості товарів, додати короткі описи і навіть задати їм вартість. Далі можна вказати контактні дані та налаштувати чат. Слід розуміти, що бізнес-сторінки, навіть непогано оформлені, власними силами не генерують трафік, оскільки майже не відображаються в результатах пошуку того ж Гугла, а пошук усередині самих соціальних мереж не найпрактичніший і використовуваний. Тому для залучення потенційних покупців на свою сторінку з товарами вам так чи інакше потрібно вдатися до використання реклами. Хай то внутрішня сервісна реклама або промоції від якихось цікавих блогерів.