6 простих порад щодо догляду за промисловою швейною машинкою

Коли ви беретеся за новий швейний проект, найменше, що вам потрібно, це поломка швейної машини. Підтримка обладнання в чистоті та добре змащеним – це чудовий спосіб попрактикуватися у догляді за швейною машиною без залучення майстра та заодно продовжити термін служби своєї робочої конячки. Нижче ми підготували шість слушних порад для збереження вашої машини в ідеальному робочому стані. Не має значення, працюєте ви на швейній фабриці, в ательє або домашній майстерні – принципи догляду за технікою для шиття скрізь однакові, різниця лише у частоті проведення обслуговування швейного обладнання.
Порада #1.
Використовуйте пилозахисний чохол. Це дуже просто! Навіть якщо ви працюєте за своєю промисловою швейною машиною щодня, не буде зайвим накривати її м'яким чохлом під час простою. Це все одно, що використовувати гараж для автомобіля. Пилозахисний чохол – це дуже простий спосіб запобігти попаданню всюдисущого пилу на корпус обладнання та всередину механізмів.
Порада #2.
Слідкуйте за чистотою човникового пристрою. Це дійсно дієвий спосіб уникнути накопичення ворсу всередині цієї деталі та можливих проблем з якістю стібка. Просто перекиньте голову швейної машини на тримач і огляньте човник на предмет ворсу та шматочків ниток. Обов'язково витріть шпульний ковпачок і видаліть весь бруд, який накопичився в ньому з часом. Ви будете здивовані скільки швейного сміття може зібратися в такому невеликому місці. Візьміть щітку і очистіть човникову муфту та прилеглу зону. Головне не видаляйте мастило, воно необхідне для правильної роботи механізму.
Порада #3.
Не забувайте про змащення. Існує багато суперечок про те, як часто необхідно міняти масло в машині і яке мастило використовувати взагалі. У жодному разі не варто застосовувати багатоцільове мастило WD-40 і будь-які машинні оливи, інакше проблеми вам забезпечені. Використовуйте лише спеціальне вазелінове масло для швейного обладнання. Для швейних машин човникового стібка потрібне масло з в'язкістю 35-40 мм²/с (Rajol WP-150), а для швейних машин ланцюгового стібка – з в'язкістю 65-75 мм²/с (Rajol WP-350).
Досвідченим шляхом ми також вивели оптимальну формулу частоти зміни масла для промислових швейних машин – 1 / 6 / 6. Якщо ви тільки придбали швейну техніку, вам необхідно обкатати її на невеликій швидкості, до 1200 ст/хв, протягом 10-15 хвилин, попередньо залив все комплектне масло в піддон. Через місяць експлуатації обладнання дане масло слід повністю злити і замінити на нове, з подальшою заміною мастила кожні шість місяців. Те саме стосується промислових оверлоків і розпошивальних машин, з тією лише різницею, що для даного обладнання також потрібно очищення та періодична заміна масляного фільтра (Golden Eagle KT14-A). Також, не забувайте час від часу стежити за рівнем мастила. Зазвичай для цих цілей у піддоні є маркування із позначками достатнього та низького рівня.
Порада #4.
Практикуйте ручне змащення. У швейних машин з подвійним та потрійним транспортом матеріалу деякі компоненти верхнього механізму просування знаходяться за межами корпусу. Для змащування частини зовнішніх шарнірів зазвичай прокладаються гноти, якими масло надходить з малого баку, розташованого безпосередньо в голові швейної машини. Однак на найвіддаленіші ділянки подачу мастила не передбачено, тому, на практиці, на додаток до гнотів, ще здійснюється ручне краплинне змащення за допомогою мастильниці. З цією метою на шарнірних з'єднаннях передбачені спеціальні отвори для внесення мастила. Виробники обладнання рекомендують вносити одну-дві краплі масла в кожен отвір перед початком роботи, якщо швейна машина використовується на фабриці. Для менш інтенсивної роботи, в умовах невеликого цеху або майстерні, буде достатньо робити цю операцію всього два рази на тиждень.
Порада #5.
Слідкуйте за чистотою мастила. Кожного разу, на початку робочої сесії, контролюйте відсутність сторонніх предметів у масляному піддоні, таких як нитки і тканинні обрізки. Форсунки масляного насоса досить вузькі, тому можуть легко забитися при попаданні швейного сміття всередину маслозабірника, а припинення подачі масла до вузлів тертя може призвести до більш серйозних проблем, ніж просто поломка маслонасоса. Також, звертайте увагу на зовнішній вигляд та колір мастила. Ворс, пил і металева стружка згодом накопичуються в мастильній рідині, що може призвести до зміни щільності масла та втрати ним протизносних та антикорозійних властивостей. Якщо мастило стало бурим або сильно забруднилося, можливо його слід поміняти навіть раніше за визначений термін.
Порада #6.
Використовуйте магнітне кільце із комплекту промислової швейної машини правильно. Завжди смішно спостерігати, коли швачки використовують цей простий предмет не за призначенням. Часто його можна побачити на корпусі машинки для шиття, де він застосовується як тримач для шпильок та голок. Насправді магніт необхідний для уловлювання металевих предметів, які можуть випадково потрапити в піддон і вивести з ладу масляний насос. Для запобігання подібним ексцесам магніт кладуть на дно піддона, прямо в мастило, і якомога ближче до маслозабірника.